joi, 2 decembrie 2010

Lavinia Steer, un om, un suflet, o viata

Pentru mine, timp de mai multi ani, Lavinia era doar un nickname pe un forum despre catei. Un nickname cu care nickname-ul meu mai intra in discutii. Dar foarte rar, pentru ca aveam interese diferite si nu prea ne intersectam. Tot ce stiam despre ea la vremea aceea era faptul ca avea un renume in arbitrajul international (la concursurile canine), ca avea un bebe cu un alt arbitru de renume, ca aveau impreuna si o canisa si ca era foarte foarte frumoasa. Si ca era foarte saritoare si ajuta neconditionat pe oricine ii cerea ajutorul. Aveam imaginea unui personaj extrem de fericit si implinit.

Apoi, in 2009, am cunoscut-o.

Veneam cu o cunostinta comuna de undeva din Ungaria, si dupa un drum istovitor a zis sa facem o oprire in Oradea, sa cunosc pe cineva si sa bem o limonada rece. Si-am oprit. Si in timp ce noi cautam o terasa, apare ea. Facem cunostinta. "Aaaa, de pe forum, nu?" zicem in cor. Dar eu fac ochii mari. Era slaba, tunsa aproape 0 si cu o esarfa in cap. Era foarte palida si nu o recunosteam. "Sigur e alta Lavinia de pe forum" zice mintea mea in sinea ei. "Tu esti Lavinia Steer, arbitru chinologic international?" intreb cu tupeu. "Uhm...da, dar nu mai sunt arbitru de ceva vreme" imi raspunde zambind. Si incepe sa-mi povesteasca cum viata ei aparent sublima a luat-o incet la vale, destramandu-se incetul cu incetul. Scandaluri, i-a fost luat dreptul de a arbitra, pentru ca avea prostul obicei sa nu linga cururi. Omul pe care-l iubea i-a intors spatele. S-a imbolnavit de cancer. Parca toata lumea complota impotriva ei.

Si era un om atat de bland, atat de sufletist si atat de optimist. Cat am stat cu ea la masa am ras incontinuu. Zice: "Auzi, fata, vezi ce cercei frumosi am? M-am intalnit cu un nene si a zis ca daca-i sug "acadeaua" mi-i da mie!" Ii placea sa personalizeze bancurile, sa le zica la persoana 1 singular ceea ce le facea de 100 de ori mai haioase. Si radeam impreuna si imi parea ca o cunosc de-o viata.

Dupa ziua aceea am pastrat legatura si ne-am imprietenit  Si ne mai sunam, ne mai scriam emailuri, mai socializam. Ne mai intalneam in expozitii si ne mai laudam cu cerceii noi, si ne bucuram sa ne vedem una pe alta. Ii mai crescuse parul si parea din ce in ce mai plina de viata si mai optimista. Si ma bucuram sa o vad asa... La cat a suferit merita sa se bucure de viata.

Era regizor si preparator universitar la Facultatea de Muzica din Oradea. Avea o canisa de welsh terrier cu care avea un succes formidabil. Avea un baietel de 6 ani pe care il crestea singura. Avea prieteni.
Ieri noapte si-a pierdut viata! Si avea doar 38 de ani.

Fie-ti odihna usoara, suflet bland si cald! Until we meet again!


P.S. Da, e sora Oliviei Steer, prezentatoarea TV care a intemeiat o familie alaturi de Andi Moisescu.

6 comentarii:

Anonim spunea...

Versurile mele pentru Lavinia Steer

Daca stiam ca frumusetea ta,
Ochii tai dulci, viata si maiestria ta,
Daca stiam ca minunea ta,
Atat de repede va disparea,

Daca stiam ca inima-ti va bate-n cer,
S-atat de curand vei pleca dintre noi, sperand,
Daca stiam ca nu vei mai fi pe pamant,
Mana ti-as fi strans, neincetat, iubind si plangand.

N-as fi plecat de langa tine, niciodata,
Ce-as vrea sa te mai vad odata!
as fi stat de veghe si de placere...
astept sa te vad, sa te am, dincolo de stele.

Lilith spunea...

Superbe versuri!! Tare mi-e dor de ea si tare mi-e ciuda ca nu am apucat sa-i spun niciodata cat de mult m-a marcat existenta ei!! :(

Anonim spunea...

Eu am intalnit-o doar odata, cam in 2002, la Tg-Mures, era superba, se ocupa de teatru, in primul rand. Am schimbat 2 - 3 vorbe cu ea, mi-a spus si complimente :-) a fost generoasa si cu mine :-), m-a marcat si pe mine... Speram s-o mai intalnesc! Nu stiam deloc de boala ei, pentru ca s-a mutat din oras, n-am mai intalnit-o. De cand am aflat ce s-a intamplat, am numai gandul, ca trebuia s-o ajut sa nu plece dintre noi. Pacat ca n-am mai intalnit-o. Sincer, ma bantuie gandul, ca as fi putut s-o ajut :-(.

Lilith spunea...

Toata lumea crede ca ar fi putut s-o ajute, insa crede-ma ca in stadiul bolii ei era imposibil sa mai fie ajutata. E a 4-a persoana draga pe care o pierd din cauza cancerului, doar in anul asta...

Anonim spunea...

e adevarat. probabil, nu mai era cale de intoarcere, desi... ma supara aceasta nedreptate mare, nu pot s-o accept.

anca spunea...

E frumos ca ai vrut sa povestesti pe blogul tau despre DOAMNA Lavinia, dar povestea cu "acadeaua" nu este nici pe departe relevanta pentru Auslander.

Povesti frumoase si ganduri despre Lavinia Steer le gasiti la In Memoriam Lavinia Steer pe www.animale.ro, pe blogul Alexandra Chelu si alte asemenea.

Eu nu accept nici macar sintagma "In memoriam", pentru ca Ea traieste vesnic prin noi, cei ce ne vom gandi la ea zilnic.

atat.
Ma semnez
AnCUTICA