joi, 16 decembrie 2010

Leapsa muzicala

Am primit o leapsa interesanta de la Ancuta, si ar trebui sa scriu despre o anumita melodie care imi place mie extrem de mult, si care are mai multe variante sau e cantata de mai multi artisti.
Si ce melodie ar fi mai potrivita decat melodia mea preferata din toate timpurile "Soldier of Fortune" a trupei Deep Purple?  E o melodie pe care am ascultat-o prima oara acum foarte multi ani si ma reprezenta perfect atunci, ma reprezinta si acum. Si sper sa imi placa la fel de mult si cand oi fi o batranica senila cu casa plina de pisici.
Originalul e cam asa:


O voce formidabila si un ritm care ma linisteste. Restul trupelor care au preluat-o o canta la fel de bine, insa cea mai buna varianta o vad ca fiind cea a baietilor de la Whitesnake, intr-un concert unplugged din Tokyo:



O varianta la fel de buna canta si Opeth:




Iar o varianta mai putin reusita e cea a trupei de folk rock medieval Blackmore's Night. Nu stiu de ce, insa mereu am fost de parere ca au stricat frumusete de piesa. Nu e stilul lor si nu li se potriveste.



Acum nah..totul tine de gusturi, insa daca preiei o piesa atunci cant-o bine. Nu zice nimeni sa nu o canti in maniera personala si sa-i adaugi un pic din sarea si piperul trupei, insa decat sa o strici mai bine o lasi asa si nu mai canti deloc.

O varianta frumoasa e si a malaysianului Saleem


Mai puteti da un search pe youtube dupa macedonianul Toše Proeski, malaysianul Hattan sau un search simplu "Soldier of Fortune" si gasiti acolo toate variantele posibile, chiar si romanii nostri de la Iris o canta, desi sincer, am aceeasi parere despre versiunea lor ca si despre cea Blacmore's Night.

Ancuta, m-am achitat de leapsa? :D E bine? Ce nota primesc? :D

2 comentarii:

Anonim spunea...

Ce tare, iubesc si eu melodia asta! :*

Lilith spunea...

Normal, pentru ca e cea mai frumoasa!! :X:X