luni, 14 martie 2011

Elvetienii si pastarnacu'

Asta e tare de tot. Sa va povestesc.
Intr-o zi de sfarsit de ianuarie, imi fata mintea o idee pe cat se poate de normala. Sa le gatesc la elvetienii astia ai mei dragi, o salata boeuf, ca le aratasem eu poze de Craciun si habar nu aveau ce-i aia. Ei foarte bucurosi ca vor manca ceva cu specific romanesc (?), eu foarte bucuroasa sa-i dau pe spate cu veleitatile mele culinare. Noh..pana aici totul frumos. Imi fac in minte lista cu ingrediente, apoi scriu pe hartiuta sa fiu sigura ca nu uit nimic.. si ma duc cu dragul meu marmot la cumparaturi. El baga in cos, eu bifez pe hartiuta. Cartofi, check. Morcov, check. Telina, check. Masline, oua, pui, castraveti in otet, lamaie..check. Toate ingredientele in afara de unul! "Opa...bai,dar nu am gasit pastarnac" zic. Elvetianul, uitandu-se crucis, piezis si curmezis la mine, zice "Ce-i aia?" "PANAIS" zic eu, traducand cuvantul in franceza, sa inteleaga si monsieur. "N-am auzit de asa ceva. Ce e? O leguma?" Hai, mai... ma lasi?? Cum adica sa nu auzi de "PANAIS"? E "world wide, ca sifilisu'. Nimic, frate. Zic, "hai sa mergem la un magazin mai mare" cu gandul ca daca ei n-au folosit in viata lor o leguma, e normal sa nu stie de existenta ei, nu? Dar poate la supermarketurile mai mari trebuie sa existe asa ceva.
Si mergem la COOP, cel mai mare supermarket din zona. Raionul de legume/fructe e enorm de mare, cu varietati si soiuri de prin toata lumea. Le iau frumusel la rand, marmotul dupa mine foarte cumintel. Nici pas nu zicea, dar vedeam ca pe masura ce inaintam, radea pe sub musteata din ce in ce mai tare, in timp ce eu ma inroseam de nervi direct proportional cu distanta parcursa. Nici urma de pastarnac! Nici macar radacina de patrunjel. Cum fac eu salata boeuf fara pastarnac?? Cum e posibil sa nu auda de pastarnac, sa nu stie ce-i ala?? Francezii au auzit, italienii au auzit, nemtii au auzit. Pai ei, elvetienii, care-s la mijloc, sa nu auda de pastarnac??? Incredibil!
Si ma gandeam eu asa... oamenii astia au sute de sortimente de ciocolata, sute de sortimente de vin, sute de sortimente de bere, zeci de feluri de cartofi, zeci de feluri de ceapa... si niciun pastarnac!! Cred ca a fost ziua in care Elvetia m-a dezamagit cel mai tare! Data viitoare imi duc pastarnacul de-acasa si cultiv si la ei, voi deveni milionara!!! Muhahahaaaa
Deci da, am facut salata boeuf fara pastarnac! Si nu cumva sa strigati la mine "blasfemie!" ca nu a fost vina mea! Oricum i-am dat pe spate cu salata, au mancat de-au capiat, si pe-a doua zi nu mai ramasese mare lucru... desi mi-a iesit in cantitate destul de marisoara, ma si gandeam ca mananc 3 zile din ea! :))

Macar am avut succese!

Niciun comentariu: