luni, 17 ianuarie 2011

Am (re)vazut un film misto

Zilele asta am fost un pic depresata, dar cica imi revin, pentru ca asa e-n viata. Insa ca sa ma inveselesc un pic, in sensul "uite ca se poate si mai rau" am revazut un film pe care-l vazusem acum multa vreme si care m-a impresionat maxim.
Se numeste Gloomy Sunday, un film de prin '99 regizat de un neamt, dar povestea e una inspirata din realitatea Ungariei din anii '30. Pe scurt, un ungur pe nume Laszlo (sa-i spunem Laci-pronuntat Lotzi)are un restaurant si o chelnerita frumoasa foc pe nume Ilona (sa-i spunem Ilona), si se pare ca se cam iubeau. Laci angajeaza un pianist pe nume Andras (sa-i spunem "pianistul") care si el se indragosteste de Ilona si vice-versa. Si uite-asa se ajunge la o poveste de dragoste in trei (sa-i zicem menage a trois). Pianistul compune o singura piesa (pentru Ilona) pe care o canta seara de seara, piesa care atragea multi clienti in restaurant, fiind foarte apreciata, iar mai apoi foarte temuta. De ce? Pentru ca ascultand acea piesa, in 3 zile s-au sinucis 7 oameni. Pianistul cauta pret de cativa ani, adevaratul mesaj al melodiei, reusind mai apoi sa scrie si versurile, pe care Ilona le canta duios intr-o seara cand atmosfera devine incordata, iar pianistul se sinucide si el.
Daca cititi aceste cateva randuri despre film, va intreb: v-ati astepta ca filmul sa fie despre evrei persecutati de nazisti? Adica reiese asta din descrierea mea? Nu, dar va reiesi din film, pe care v-il recomand cu caldura.
Mai jos aveti si melodia care face subiectul filmului.




Enjoy!

4 comentarii:

Anonim spunea...

Cam bolnavicios scenariu, mi-e frica sa ma uit. :))

Lilith spunea...

Nu stiu la ce fel de filme te uiti de obicei si ce genuri iti plac, dar daca nu iti place filmul asta promit ca te las sa... sa-mi faci ce vrei tu numa sa nu ma tunzi! :))

Anonim spunea...

Glumeam, sigur o sa-mi placa. Iar tu sa te uiti NEAPARAT la Black Swan. Te pup!

Albu Ionut spunea...

Foarte bun filmul.Multumiri pentru recomandare.